Dinsdag 6 december 2021, 20.00 uur:

"Culinaire geneugten op schilderijen uit de Gouden Eeuw",
door dr. Herman Deleu.

De maand december is al eeuwen de maand van de "culinaire geneugten" en dus bij uitstek de maand voor de voordracht van deze avond: "Culinaire geneugten op schilderijen uit de Gouden Eeuw" door kunst-historicus dr. Herman Deleu.

Wie at wat en wanneer? Wat was er wel en wat was er niet? De ingrediënten, de samenstelling van de dis en het "savoir vivre" rondom de Hollandse tafel in de Republiek, hebben deze avond onze aandacht. Welke verborgen Calvijnse vingerwijzigingen en verboden kun je zien -als je goed kijkt- op die fascinerende cultuurdragers uit het verleden? Een verhaal om van te smullen.

Spreker deze avond is dr. Herman Deleu. Hij begon na zijn loopbaan als chirurg bij het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ), aan een voltijdse academische studie kunstgeschiedenis aan de Nijmeegse Radboud Universiteit. In 2008 haalde hij de titel van Master of Art History.

Deze lezing is wegens de COVID-19 beperkingen niet doorgegaan.

Stichting Culturele Activiteiten Molenhoek @ 2018